Veel, vooral kleinere bedrijven hebben begrijpelijk nogal eens het idee dat de garantie die ze krijgen wanneer ze iets in privé kopen dezelfde is als wanneer ze het object zakelijk aanschaffen (B2B. Hier zitten aanmerkelijke verschillen in, onder andere de onderstaande.

  • Bij een privé aankoop krijg je bedenktijd, als B2B niet

  • Is je aankoop in privé dan heb je minimaal 2 jaar garantie, als B2B 1 jaar

  • De leverancier mag bij een B2B verkoop volstaan met de fabrieksgarantie, vaak op defecte onderdelen en niet op voorrijden en arbeidsloon.

  • Als uw product wordt geïmporteerd uit een land buiten de EU dan wordt de verkoper producent en dus aansprakelijk.

  • Er mogen geen voorwaarden aan de garantie zitten als het verplichte onderhoudscontract of afname van chemieproducten van de verkoper.

Er zijn ook nog de diverse verschillende garantie vormen, minimaal wettelijk minimum bij B2B is de fabrieks(producent)garantie. Dus vraag zwart op wit na welke zaken in de fabrieksgarantie onder de dekking vallen. Het kan zijn dat ze een factuur sturen en na betaling de te vervangen onderdelen U moet vervolgens zelf de defecte onderdelen (laten) vervangen en op uw kosten retour sturen, deze worden na onderzoek indien verwijtbaar defect gecrediteerd. Bij de A merken is het vaak zo dat u 1 jaar garantie heeft op onderdelen arbeid en voorrijden (kantooruren) bij verwijtbaar defect. veer, tol uitgesloten.


Waarom.? In 90% van de gevallen om de aanschafprijs te drukken. Er is een markt voor low budget horeca vaatwasmachines. Zeker als het economisch minder gaat, je iets zoekt voor een paar jaar of jouw specifieke reden. Sommige bedrijven geven je de mogelijkheid om garantie bij te kopen als je de aanschaf doet.


Bij Bedrijfsvaatwassers.nl krijgt u altijd een prima garantie los van welke machine u koopt





Recente blogposts

Alles weergeven